تفاوت خط رویش طبیعی و مصنوعی در طراحی کاشت مو
اگر به عکس قبل و بعدِ کاشت مو دقت کرده باشی، اولین چیزی مورد توجه قرار میگیرد **خط رویش مو** است.
همان منطقه جلوی سر. همان بجایی که اگر خیلی خوب طراحی شده باشد، کس دیگری متوجه نمیشود که اصلا کاشت انجام شده؛ ولی اگر خوب طراحی نشود،با یه نگاه مشخص میشود این خط، طبیعی نیست.
حقیقت این است که خیلی از نتیجههای خوب یا بد کاشت مو، از همین چگونگی خط رویش مو شروع میشوند. نه از تاثیر زیادی تعداد گرافت. تبلیغ کلینیک و غیره.
طراحی خط رویش مو
خط رویش مو دقیقاً چیست؟
خط رویش مو همان مرزی است که مو از آنجا برای رشد شروع میشود.، اگر این خط رویش خوب و طبیعی طراحی شود، صورت بهتر و طبیعیتر، جوانتر و متعادلتر دیده میشود.
اگر زیادی صاف، تیز یا پایین طراحی شود، چهره مصنوعی به نظر میرسد. حتی اگر هزار تا گرافت هم کاشته شده باشد.
مثلاً یک آقای ۳۵ ساله را در نظر بگیر که خط جلوی موهایش عقب رفته. اگر خط رویش را مثل خطکش صاف و یکدست طراحی کنند،کاملا صورت غیر طبیعی و مصنوعی نشان میدهد. ولی اگر همان خط با کمی شکست، نرمی و نامنظمی طراحی شود، نگاه آدم فکر میکند: موی طبیعی خود فرد هست.
خط رویش طبیعی چه ویژگیهایی دارد؟
خط رویش طبیعی، شلوغ نیست.
نظم دارد، ولی آنقدر منظم نیست که مصنوعی به نظر برسد.
چند ویژگی مهم خط رویش طبیعی:
صاف و منظم خطکشیشده نیست و کمی شکل نامنظمی دارد.
خط رویش طبیعی جلو مو از مو های تک تار ایتفاده می شود.
ارتفاع امن مناسب هست بسیار بالا یا پایین نمی باشد و متناسب با فرمم صورت هست
خط رویش مصنوعی چه شکلی است؟
خط رویش مصنوعی معمولاً زیادی تمیز است.
خیلی صاف و منظم
بسیار قرینه
و خیلی مرتب،خط رویش طبیعی معمولاً اینقدر مرتب نیست.
چرا خط رویش طبیعی اینقدر مهم است؟
خط رویش بسیار در نتیجه عمل مهم هست.
اگر این مورد به خوبی باشد، حتی اگر تراکم مو متوسط باشد، نتیجه خوب به نظر میرسد.، ولی اگر خط رویش خراب و غیر طبیعی باشد، هرچقدر هم مو بکارند، باز در نگاه اول چشم همان قسمت را میگیرد.
یعنی جراح عمل کاشت مو باید به این نکات توجه کند که :
– فرم صورت زیبا جو گرد است یا کشیده؟
– سن فرد چقدر است؟ خط رویش جوانانه میخواهد یا متناسب با سن؟
– الگوی ریزش مو در آینده را در نظر بگیرد.
مقالات بیشتر: تأثیر سن روی موفقیت کاشت مو؛ آیا محدودیت سنی وجود دارد؟
چه چیزهایی باعث میشود خط رویش مصنوعی شود؟
1. طراحی خط رویش مو بسیار پایین پایین
بعضیها دوست دارند خط رویششان خیلی پایین بیاید تا «جوانتر» دیده شوند.
ولی اگر این کار زیادی انجام شود، مخصوصاً برای آقایان، چهره غیرطبیعی میشود.
2. بکار بردن گرافتهای ضخیم در جلو مو
جلوی خط رویش باید ظریف باشد.
اگر از موهای ضخیم در خط اول استفاده شود، موها از همان اول داد میزنند که کاشت شدهاند و مصنوعی بنظر خواهند رسید.
3. قرینگی
در خط رویش طبیعی معمولاً کامل و میلیمتری قرینه نیست. اگر بسیار قرینه باشد کاملا مصنوعی به نظر خواهد رسید.
4. عدم توجه به فرم صورت
یک طرح خط رویش برای همه مناسب نیست. برای فرم های متفاوت صورت فرق می کند.
طراحی طبیعی بیشتر به مناسب چه کسانی هست؟
کسانی که نمیخواهند کسی بفهمد کاشت انجام دادهاند و کسانی که که خط موی خیلی طبیعی و ظریف میخواهند
کسانی که دوست دارند در عکس، نور زیاد و حالت خیس هم طبیعی بنظر برسد.
آیا خط رویش مصنوعی همیشه بد است؟
نه همیشه اما مورد پسند برخی ها هستند مثلا برای کسانی مانند نوجوانان میخواهند سن شان بالا تر نشان داده شود. اما این مورد باید با آگاهی کامل انجام شود و تحت تاثیر تبلیغات و تصمیم های زود گذر نباشد.
جمعبندی
در خط رویش طبیعی ینی طراحی نرم با بی نظمی مناسب و واقعی
در رویش مصنوعی یعنی طراحی بسیار صاف و مرتب، غیر واقعی
د ر خط طبیعی آدم را سرحالتر و جوانتر نشان میدهد و مشخص نمیکند کاشت انجام شده.
خط مصنوعی احتمال دارد بعد از مدتی تو ذوق بزند و بسیار غیر واقعی و غیر طبیعی نشان داده شود.
سوالات متداول
یا خط رویش طبیعی برای همه به یک شکل طراحی ؟
نه. فرم صورت، سن، جنسیت و الگوی ریزش مو در طراحی آن تأثیر دارد.
خط رویش مصنوعی بعد از کاشت را میشود به صورت طبیعی داورد؟
در بعضی موارد بله، ولی اصلاحش همیشه ساده نیست. گاهی نیاز به ترمیم و بازطراحی دارد.
خط رویش طبیعی بهتر هست یا مصنوعی ؟
برای بیشتر افراد، خط رویش طبیعی انتخاب بهتر و امنتری است.
از روز خط رویش موی کاشت شده را میتوان تشخیص داد؟
اگر طراحی خوب باشد، نه بهراحتی. ولی خط رویش مصنوعی خیلی زود لو میرود.
مقالات بیشتر: کاشت موی طبیعی (FIT/FUT) یا کاشت موی مصنوعی؟ مقایسه جامع برای انتخابی هوشمندانه