با ما تماس بگیرید مزایای کاشت ریش و درصد موفقیت آن چقدر است؟ - کلینیک همسا
کاشت ریش

در دنیای امروزی، پیشرفت‌های علم پزشکی سبب شده که کاشت ریش، ابرو و سبیل بر روی افراد به آسانی انجام گرفته و این عمل باعث زیباترشدن فرد می‌شود. روش کار به این صورت است که برای این کار فولیکول‌های مو، از نواحی سالم‌تر مثل پشت سر برداشت شده و به قسمت‌های بدون‌ریش یا کچلی انتقال پیدا می‌کند. اگر در پشت سر فرد فولیکول‌های مو وجود نداشته باشد از قسمت‌های دیگر مانند سر، سینه، پشت، زیربغل و دیگر قسمت‌ها برداشت انجام می‌گیرد.

مراقبت‌های قبل از کاشت ریش

حداقل تا 10 روز قبل از کاشت ریش، از مصرف داروهای آسپرین اجتناب کنید. همچنین تا 3 روز قبل از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و داروهایی مانند ژلوفن و ایبوپروفن خودداری کنید. سعی کنید از یک هفته قبل از کاشت پرتقال و قرص ویتامین c مصرف کرده تا ترمیم و التیام پوست را بهتر کند. درصورت مصرف ویتامین‌های E و B  و مولتی‌ویتامین یک هفته قبل از مصرف آن‌ها را قطع کنید. روز قبل از جراحی دوش گرفته تا پوست شما تمیز شده و خطر عفونت کاهش پیدا کند. در روز کاشت حتماً لباس گشاد و دکمه‌دار بپوشید تا راحت آن را تعویض کرده و هیچ فشاری به ریش‌ها وارد نشود. از خوردن غذاهای حاوی کافئین و رقیق‌کننده خون تا دوهفته قبل از روز کاشت خودداری کنید. همچنین شب قبل خواب کافی داشته باشید.

همچنین مطالعه نمایید: هزینه کاشت مو در سال 1403 چقدر است؟

مراقبت‌های بعد از کاشت ریش

برای بهبودی بعد از پیوند ریش، حدود 7 تا 11 روز بعد از کاشت ریش، اصلاح ریش صورت را انجام دهید. شما از روز دوم فعالیت های عادی خود را انجام دهید. تا 5 روز اول از لمس کردن و کوتاه کردن ریش خودداری کنید. در روز اول بعد از کاشت ریش‌های خود را با آب شستشو ندهید. همچنین به طور طبیعی ریش‌های جدید بعد از 2 الی 3 هفته ریزش می‌کنند. ناحیه پیوند زده شده بر روی صورت باید تمیز نگه داشته شود. سعی کنید به مدت 15 روز در معرض نور آفتاب قرار نگیرید. بعد از پیوند ریش تا 4 هفته از مصرف سیگار و قلیان و مشروبات الکلی خودداری کنید. غذاهای مناسب که شامل ویتامین و پروتئین می‌باشد را در برنامه غذایی خود قرار دهید. تا دو روز بعد از جراحی در معرض محیط مرطوب قرار نگیرید.

درصد موفقیت کاشت ریش چقدر است؟

درصد موفقیت کاشت ریش به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه بیان می کنیم:

  • تجربه و مهارت پزشک: پزشکان و تکنسین‌های باتجربه و بامهارت درصد موفقیت بالاتر را تضمین می‌کنند.
  • بررسی وضعیت پوست و مو: وضعیت سلامت پوست و بانک موی فرد نیز بر موفقیت کاشت اثرگذار است. هرچه بانک موی فرد بیشتر باشد در نتیجه کاشت تاثیر می‌پذیرد.
  • روش‌های مختلف کاشت ریش: استفاده از تکنیک‌های مناسب و روش‌های نوین در پیوند ریش به افزایش موفقیت کمک می‌کند.
  • مراقبت‌های پس از کاشت ریش: از مهم ترین نکات در گرفتن نتیجه مناسب، مراقبت‌های بعد از پیوند ریش و رعایت نکات و دستورات پزشک مورد نظر است.

به طور کلی با توجه به آمارها درصد موفقیت کاشت ریش از 55 تا 75 درصد است و درصد موفقیت بالایی دارد.

مزایای کاشت ریش

داشتن ریش بر روی صورت علاوه بر جذاب و زیباتر شدن فرد مزایای زیادی دارد. مزایای کاشت ریش بر روی صورت آقایان عبارت است از:

  • داشتن ریش بر روی صورت شما را مردانه‌تر نشان می‌دهد. به خصوص زمانی که قصد دارید جدی‌تر و محکم‌تر به نظر بیایید.
  • کاشت ریش راحت و بدون درد است و دوره درمان کوتاهی دارد.
  • در فصل زمستان باعث می‌شود که صورت فرد بهتر پوشانده شده و گرم‌تر شود.
  • سطح کلی اقتدار و ابهت فرد را افزایش می‌دهد.
  • با گذاشتن ریش بر روی صورت جای زخم و لک‌های مختلف بر روی صورت پنهان می‌شود.
  • از پوست فرد در برابر باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها محافظت می‌کند.
  • گذاشتن ریش بر روی صورت فرد اعتماد به نفس و جذابیت را افزایش می‌دهد.
  • وجود ریش بر روی صورت این امکان را می‌دهد تا ریش خود را رنگ کرده و ظاهر خود را تغییر دهید.
  • کاشت ریش موجب می‌شود که اطرافیان به شما بیشتر احترام گذاشته و در جامعه بهتر ظاهر شوید.
  • در کمال تعجب کارفرمایان هنگام استخدام فرد، مردان با ریش را قابل اعتمادتر و آگاه‌تر می‌بینند.
  • گذاشتن ریش موجب می‌شود شخص زیبایی و قدرت بیشتری پیدا کرده و خانم‌ها جذب می‌شوند.
  • بلندشدن ریش می‌تواند از پوست فرد در برابر نور خورشید محافظت نماید. این آسیب به بافت کلاژن، چروک صورت و افتادگی پوست شود.
  • عدم نیاز به تراشیدن ریش، برنامه صبحگاهی شما را کوتاه‌تر کرده و در زمان شما صرفه‌جویی خواهد کرد.
  • همچنین با کاشت ریش به نتایج طبیعی و دائمی دست پیدا‌می‌کنید.
  • این فرآیند بدون هیچ دردی صورت گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

روند بیهوشی و مدت زمان کاشت ریش

کاشت ریش پروسه طولانی و زمانبری ندارد. معمولاً مدت زمان آن بین 3 تا 7 ساعت به طول می‌انجامد. برای پیوند ریش برای صورت از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. بی‌حسی به محل برداشت مو و کاشت بیمار تزریق خواهد شد. استفاده از این روش بسیار بهتر و امن‌تر است. بسته به تعداد و حجم فولیکول‌های مو مورد نیاز، مدت زمان آن افزایش می‌یابد.

هزینه کاشت ریش چقدر است؟

قیمت کاشت ریش به عوامل مختلفی از جمله تخصص پزشک، محل و اعتبار کلینیک، تعداد گرافت‌های مورد نیاز، داروهای پس از جراحی، تغییر می‌کند. هزینه جراحی ریش با توجه به این موارد بیان‌شده بین 12 تا 25 میلیون تومان می‌باشد و به روش‌های FIT، FUT، FUE SUT، BHT و روش میکروگرافت صورت می‌گیرد. بهترین روش پیوند ریش، روش FUT بوده که موهای بیشتری را می‌توان استفاده کرد و جای زخم کوچکی بر روی صورت می‌ماند. در کلینیک همسا از همین روش برای جراحی ریش استفاده می‌شود. کلینیک همسا با داشتن رضایت بالای مشتریان که نتایج آن تاییدکننده این مورد است. داشتن پزشکان مجرب در کنار تجهیزات مدرن همسا را بهترین انتخاب برای این عمل می‌کند.

چطور از مشکلات احتمالی برای کاشت ریش می‌توان جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از هرگونه مشکل و عدم رضایت بعد از کاشت ریش، در انتخاب خود نهایت دقت و حساسیت را به خرج داده و با انتخاب کلینیک معتبر و پزشک درجه یک خطرات ناشی از به حداقل رساند. بعد از انتخاب کلینیک مناسب، پزشک با تحلیل وضعیت بانک مو و پوست فرد و سابقه پزشکی و مشاوره درست، شرایط فرد را برای پیوند ریش مورد نظر قرار می‌دهد. سپس به شما کمک می‌کند تا همه مسائل را متوجه شده و سطح انتظارات معقولانه‌ای داشته و بهتر تصمیم‌گیری کنید. عواملی مانند حجم بانک موی اهداکننده، سلامت جسمانی، سن مناسب برای کاشت ریش، عدم وجود ریش به دلیل وراثت، پزشک متوجه آن خواهد شد که این موضوع در بهترین کاندید کاشت ریش تاثیر می‌پذیرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *